Registreer aanmelden
 
   
  Skip Navigation Links
Startpagina
Rentezoeker
Mijn rente op de voet
Bedrijvengids
Forum
Contact
 
 
Renteopdevoet.be - Forum  

◄ Alle rubrieken
◄ Terug naar 'Bankshoppen algemeen'

Accordeonformules - addertjes onder het gras?
door lucky_bastard op donderdag 23 december 2010 - 15:56

Beste,

Vandaag langsgeweest bij Fortis voor een offerte tot lening voor een bedrag van € 310000. Er werden mij volgende voorstellen gedaan:

1) vaste rentevoet op 30jaar: 4,42%
2) accordeon-principe: min 3,47% - max 4,51%; termijn: 25 jaar, max verlenging tot 30 jaar

De mensualiteit voor beide voorstellen is vast en verschilt slechts 1 euro.

Zit er ergens een addertje onder het gras? Anders zou je toch altijd voor de accordeon optie moeten kiezen?

Mvg,

Dries
2459 keer bekeken - 2 antwoord(en)







lucky_bastard
[ bankshopper ]
vrijdag 24 december 2010
14:27
Tom,

Dat staat er bij Fortis inderdaad vermeld. Indien de rente nog meer zou stijgen, waardoor de 30jaar grens zou overschreden worden, dan zal de rente opnieuw verlaagd worden.

Ik ben wel nog steeds niet zeker of ik nu al zou intekenen op een van de voorstellen, of dat ik toch zou wachten tot na de jaarwisseling, wanneer veel mensen beweren dat de rentes opnieuw iets zouden zakken.

Ik moet dan ook de accordeonformule van Fortis eens vergelijken met gelijkaardige formules van andere banken, want voorlopig heb ik enkel de vaste rentevoeten naast elkaar gezet...

Alvast bedankt voor je respons!
Dries


tom
[ bankshopper ]
donderdag 23 december 2010
18:59
Ik denk niet dat er een addertje onder het gras zit. De accordeon is hier op zich voordeliger, maar je moet er sowieso van uit gaan dat je naar een lening van 30 jaar zal gaan (ipv 25) gezien de huidige lage referte indexen.

Normaal gezien is de SSV zelfs interessanter bij een accordeonformule.

Zolang je er zeker van bent dat er in het contract staat dat wanneer de rente nog meer stijgt (zodat de periode nog langer zou worden dan 30 jaar) deze extra intresten kwijtgescholden worden.





  U moet zich aanmelden om te kunnen reageren op dit aanbod.

 
 

nog geen account?
 
Voorstel zoeken
Schuldsaldo toevoegen
Schuldsaldo zoeken

[ advertentie ]









www.renteopdevoet.be |  www.rodv.be |  disclaimer / gebruiksvoorwaarden |  adverteren
Renteopdevoet.be® - 2010