Registreer aanmelden
 
   
  Skip Navigation Links
Startpagina
Rentezoeker
Mijn rente op de voet
Bedrijvengids
Forum
Contact
 
 
Renteopdevoet.be - Forum  

◄ Alle rubrieken
◄ Terug naar 'Bankshoppen algemeen'

Goed voorstel?
door Eliane8 op maandag 3 maart 2014 - 11:46

Dag iedereen,

We hebben onze eerste woning aangekocht en zijn druk op het zoek naar een lening. Het gaat om een bedrag van 240.000 EUR met quotiteit van 74%. Het beste voorstel momenteel komt van ING aan 3.25% op 20 jaar. De SSV ligt 100/100 voor ons beide rond de 2300 EUR. Ikzelf vind dit een mooi voorstel, maar het voelt wat ongelukkig omdat het ons eerste voorstel is. En vaak zegt men toch dat dit zelden het beste voorstel is. We hebben nu een 4-tal banken gedaan en enkel onze huisbank wil, mits toestemming van de hoofdzetel, eenzelfde tariefaanbod doen. Heeft het zin om nog verdere afspraken in te plannen? Of hebben we de bodem hier ondertussen bereikt?

Bedankt!
3364 keer bekeken - 4 antwoord(en)







petervl
[ bankshopper ]
maandag 17 maart 2014
18:51
Mij lijkt 3,16% ook zéér scherp
Het mooiste voorstel dat ik momenteel bij mijn huisbank gekregen heb voor hetzelfde te ontlenen bedrag en quotiteit en ook op 20j is 3,77% en dan hebben ze me zogezegd al korting gegeven!
Bent u bereid me uw voorstel door te mailen?
Kan me misschien helpen bij de onderhandelingen
Alvast mijn dank!

wendy.vervloesem1@telenet.be


1971bruno
[ bankshopper ]
maandag 10 maart 2014
14:11
Mijn ervaring is dat de rentevoeten sterk uiteen liggen, zelfs binnen dezelfde bank. Zo kreeg ik van Crelan "slechts" een rentevoet van 3,42% terwijl ik op deze site rentevoeten van 3,20% zag. Ben nog met andere banken aan het praten, maar vaak vragen ze een scherp voorstel op papier om zo intern een scherpere rentevoet te krijgen. En ik heb zo geen voorstel op papier. Mij lijkt 3,16% dus heel scherp :-)

Ik zou oppassen met een mandaat. Het is uiteraard goedkoper, maar is eigenlijk een volmacht voor de bank om later, wanneer je bv even niet kan betalen, het mandaat op jullie kosten om te zetten naar een hypotheek.


Eliane8
[ bankshopper ]
maandag 3 maart 2014
19:22
Na nog twee banken deze avond kom ik uit bij 3.16% vaste rentevoet op 20 jaar. Dit bij Fintro en BKCP. De SSV bij beide banken voor 100/100 bedraagt voor ons samen een 3800 euro. Dit is inderdaad een stuk goedkoper dan het voorstel van ING voor 2300 euro per persoon.

Naast deze vaste rentevoet kwam Fintro nog met volgende voorstel: 17 jaar mandaat (120.000 euro) en 25 jaar hypotheek (120.000 euro) waarbij de redenering is dat de hypotheek na 17 jaar feitelijk niets meer kost aangezien de maandelijkse rente volledig wordt afgedekt door de woonbonus. Dit zou ik toch nog eens goed moeten bekijken...

Verder gaf Fintro aan dat een mandaat niet kan overgezet worden naar een ander pand? Klopt dit?

Bedankt!


spock2
[ bankshopper ]
maandag 3 maart 2014
17:22
Ik ga ervan uit dat u zeker elders een even goede rentevoet kan krijgen, met minstens 1000 EUR eraf voor de SSV (ING is hier zeer duur, altijd, ook met de 20% korting).

Ik zou zeker crelan, kbc en fortis prroberen en het voorstel van ING hier tonen.

Denk ook aan een opsplitsing mandaat/krediet.






  U moet zich aanmelden om te kunnen reageren op dit aanbod.

 
 

nog geen account?
 
Voorstel zoeken
Schuldsaldo toevoegen
Schuldsaldo zoeken

[ advertentie ]









www.renteopdevoet.be |  www.rodv.be |  disclaimer / gebruiksvoorwaarden |  adverteren
Renteopdevoet.be® - 2010